Het wil maar niet lukken... - Reisverslag uit Kewarra Beach, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu Het wil maar niet lukken... - Reisverslag uit Kewarra Beach, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu

Het wil maar niet lukken...

Blijf op de hoogte en volg Björn

21 Juni 2015 | Australië, Kewarra Beach

Tijdje niets geschreven, komt mede doordat ik op een behoorlijk laag saldo probeer te leven, omdat het werk vinden niet echt lukken wil.
Het oogstseizoen is deels mislukt, omdat het regenseizoen niet is geweest. Heel treurig allemaal, maar ik kan met het beschikbare budget voor het nieuwe jaar alweer naar huis.

Ondertussen hebben we overleg gehad en zijn we tot de beslissing gekomen, dat we hier moeten vertrekken en opzoek moeten gaan naar werk, We proberen op een boederij of op een fruitplukkerij te gaan werken. Zodoende verdienen we ook nog ons tweede visum, en kan ik altijd weer terug, als ik dat wil en de financiële middelen ervoor zijn.

We zitten dagelijks uren achter de computer om al het werk in de regio te zoeken, maar ook ver daarbuiten nu. Het maakt op dit moment niet echt uit waar we werken, als we maar werk vinden. Ik zit dagelijks thuis, als Emy aan het werk is in de ijssalon, en weet niet echt wat ik met me dag meer aanmoet.
De baan in de ijssalon gaat niet door. Ben er meerdere keren geweest maar aannemen wilt ie niet. Vraag niet wat ik gedaan heb, want dat weten zowel Emy als ikzelf niet.

Ondertussen hebben we er al meer dan 50 sollicitaties de deur uitgestuurd, maar of ze zijn al vervuld, of we horen er gewoon niets meer van. Begrijpelijk aangezien elke backpacker hier op dit moment wilt werken... Ik heb een proefdag gedraaid in een barretje aan de boulevard, maar dat is niet uitgelopen met positieve zin.
Het gesprek vooraf was heel goed en positief verlopen, maar uiteindelijk bleken ze meer iemand te zoeken die snel en goed koffie kan zetten dan iemand die achter de bar kan werken.

Maargoed, we laten ons niet zomaar uit het veld slaan. We hebben een "agency'' ingeschakeld om werk voor ons te gaan zoeken.
Nadeel ervan is wel, dat we in een hostel moeten slapen en dus huur moeten betalen. Maarja, we hebben dan wel werk, en we halen de huur er ruimschoots uit bij goedgeleverd werk.

Ik ben met Finn naar de Crystal Cascades geweest. Dat is midden in het regenwoud. Het is een grote poel met water, en daaromheen bomen en planten. Heel gaaf om te zien!

Nu ik dit zo zit te schrijven hebben we werk gevonden!
We gaan op een sinaasappels/manderijnen plukkerij werken.
We vertrekken morgenochtend al naar South Australia! Helemaal blij!
Hoeven dus geen huur te betalen en mogen in de auto slapen. Enkel zelf eten en drinken te regelen.

ONS AVONTUUR GAAT BEGINNEN!


Zo dus maar naar de winkel om die auto compleet te gaan inrichten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kewarra Beach

Björn

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 15 Februari 2017

Eerste lange vlucht!

Landen bezocht: