De afgelopen week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu De afgelopen week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu

De afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Björn

28 Mei 2015 | Australië, Cairns

Zoooo, er is weer genoeg om over te vertellen!
Elke dag beleven we wel weer wat! Kan nog steeds niet echt bevatten dat ik een jaar in dit land ga verblijven! Het is net alsof je op vakantie bent. Tijd vliegt voorbij elke dag.

We zijn met ze vieren (Finn, Luca, Emy en ik) wezen karten. Luca had nog nooit verloren op deze baan, en was er vrij zeker van dat ie vandaag ook weer ging winnen.
Ik was nog geen bocht voorbij of de gaskabel brak al af onder me voet... 3 ronden minder konden rijden maar...
Helaas pindakaas voor hem, won ik de eerste ronde op 0.003.
Hij was alleen aan het warm rijden en ging mij in de tweede heat wel verslaan.
Maar weer ging het niet lukken en won ik dit keer met een "ruimere" tijd. Dit keer bedroeg het 0.017 het was dus 2 keer nihil, maar winnen is winnen!


Maar we hebben onze eerste "grote" aankoop gedaan! We hebben namelijk een AUTO GEKOCHT!
Na lange tijd gekeken te hebben voor een geschikte auto, en meerdere malen teleurgesteld moeten worden, doordat de auto niet meer te koop was. Hebben we dan toch eindelijk ons eigen vervoer.

Het gaat om een Nissan Pathfinder 4x4! Zeer goede ligging op de weg, en rijdt heel lekker. Het is een automaat, dus nooit hoeven kijken of je wel goed schakelt, aangezien dat dus ook andersom zou moeten gaan.
De auto was van een Frans koppel. Deze hadden de auto nog tot hun beschikking, alleen lag hun budget vele male hoger dan wij wilden uitgeven. Na lang gesproken met elkaar (Emy en ik) te hebben wij ons budget maar verhoogd, om toch nog een degelijke auto te kunnen aanschaffen.
Het Franse koppel is uiteindelijk akkoord gegaan met een lagere prijs dan ze uiteindelijk vroegen.
We zijn nog niet echt aan het toeren geweest met de auto, maar dat komt allemaal nog wel goed.

Gisteren zijn we wezen duiken op het Great Barrier Reef! Wat een ervaring is dat zeg! We moesten er al om 6 uur uit anders kwamen we niet op tijd. Onze boot lag helemaal achterin... Eenmaal aangekomen bij de boot, hing er een bordje dat het niet doorging met de boot waarop we geboekt hadden, maar met een andere. Deze was helemaal aan het begin... Leuk dat de maatschappij waarbij we geboekt hadden dan een mailtje sturen, maar nee hoor. We konden dus weer helemaal terug lopen. Eenmaal bij de boot gekomen, moesten we ons inschrijven en kon de boot eindelijk gaan vertrekken.

Uiteindelijk aangekomen bij het reef waren wij groep 1 en mochten al eerste te water! We hadden op de boot uitleg gekregen over hoe het werkte met de duikuitrusting.
Eenmaal in het water ging het toch wat moeizamer dan ik vooraf gedacht had. Ademen terwijl je onderwater bent is toch een hele gekke gewaarwoording. Het was in het begin aardig zwaar om je ademhaling onder controle te krijgen. Maar na een paar minuten had ik dat onder controle en kon het onderwater paradijs gaan beginnen.
We waren met een ander koppel, waarvan het meisje al bij de boot moest afhaken, dus gingen we met ze drieën door. We hebben zoveel moois gezien onderwater. Met het oog is het nog mooier dan op de foto's.
De eerste duik duurde niet heel erg lang naar mijn idee. Plusminus 20 minuten, maar je ziet zoveel beneden dat het ook wel aardig snel gaat.

Voor het eerst heb ik Nemo in het echt gezien, behoorlijk oranje is die!
Daarna nog veel meer vissen gezien, maar vooral een heleboel mooi koraal. Het mindere was dat de zon niet de hele dag scheen, dan is het nog mooier!
Helaas geen haai of schildpad gezien, maar misschien komen we die de volgende keer wel tegen.

Verder heb ik niet meer echt wat te vertellen, dus jullie horen meer op mijn volgende blog!



  • 28 Mei 2015 - 12:00

    Robert En Angela:

    Zo weer een leuk verhaal met mooie belevenissen.
    Veel plezier samen.

    Kussss pap en mam

  • 28 Mei 2015 - 12:32

    Sven:

    Het ziet er naar uit dat je nog steeds niet kan inparkeren?
    Veel plezier x

  • 28 Mei 2015 - 18:27

    Peter (buurman):

    Hoi Bjørn ,

    Fantastisch om dit allemaal te lezen en leuk dat jullie weer samen zijn. Wat een ervaring allemaal, in een gigantisch land. Ben wel jaloers op je, had ik maar de ballen, dat ik zo oud was als jij om dat te doen. Volgens mij maak je daar elke dag weer nieuwe leuke dingen en zal een jaar zo om zijn. Great barrière reef altijd al een droom van mij om te zien en jij doet samen met je vriendin.
    Ik wens jullie heel veel plezier en veilig verblijf. Geniet ervan, ik blijf jullie volgen en zal af en toe fff reageren.

    Groetjes Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Björn

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7168

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 15 Februari 2017

Eerste lange vlucht!

Landen bezocht: