De eerste week - Reisverslag uit Kewarra Beach, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Kewarra Beach, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Björn

17 Mei 2015 | Australië, Kewarra Beach

De eerste week is dan alweer bijna voorbij! Veel mooie indrukken gekregen van dit gigantische land!
Mensen zijn heel vriendelijk, de meeste willen ook wel een praatje met je maken als je ergens staat te wachten.

Maargoed, dinsdag op woensdag amper geslapen, vanwege de jetlag. Ik had het gevoel er wel goed uitgekomen te zijn, maar dat viel dus zwaar tegen.
Woensdagmiddag zijn we naar het winkelcentrum geweest, om de bankzaken en een telefoonnummer te regelen. Bij de bank hadden ze niet direct tijd, dus daarvoor moesten we een afspraak maken voor in de middag. Dus eerst maar even een nummer geregeld. Kennelijk is verificatie niet nodig. Appen kan ik wel gewoon nog via me oude nummer, alleen SMS niet. Dat kan ik dus alleen nog doen via me het nieuwe nummer. Dit geldt ook voor bellen.

Uiteindelijk aan de beurt, en hebben we een bankrekening afgesloten. Dit duurt hier een week om alles in orde te maken en krijg ik dan ook in de loop van deze week binnen. Tevens is mijn TFN, Tax File Number ook in omloop, dus ik hoop dan ook in twee weken aan het werk te kunnen hier.

Donderdag zijn we met een deel van het gezin naar de Cairns Zoo geweest. Doodnormale dierentuin zoals bij ons thuis, alleen iets exotischer. Hier kan je bijvoorbeeld met krokodillen en koala's op de foto. Maar ook vliegen er allerlei vogels om je oren.
Tevens was er ook een vogelshow, waar we uiteraard hebben gekeken. Leuk om te zien dat die vogels zo mak zijn naar de mensen, dat ze nooit weg zullen vliegen van de Zoo.

Vrijdag moest Emy werken en zou ik thuis de kamer gaan opruimen. Want ik kan niet echt tegen al die rommel... Joke!
Alleen had ik de dag ervoor me paspoort en portomonee in de tas van Emy gedaan, en deze vergeten eruit te halen.
Voor het eerst met de bus gegaan dus, om me spullen te halen.
Alles ging vrijwel goed, maar het is lastig om te oriënteren. Dus de tocht liep wat moeizamer dan ik op voorhand dacht.

Uiteindelijk wel gewoon beland waar ik belanden moest, dus eind goed, al goed.
Nog lekker wat ijs gegeten en toen weer langzamerhand richting huis gegaan. Ik had besloten om lekker pizza te gaan halen in het winkelcentrumpje van Kewarra Beach.
Eenmaal pizza besteld moest ik buiten gaan zitten wachten. Het was redelijk druk dus wachten was niet echt een probleem, maar om na een uur nog niets gehoord te hebben, ben ik toch maar even gaan vragen hoe het met me pizza ging. Bleek mijn order niet doorgekomen te zijn en zat ik dus al een uur voor niets buiten te wachten. Hierna gingen ze direct mijn pizza maken, en was deze in een mum van tijd klaar. Heerlijk!

Finn (oudste van het gezin) is helemaal gek van reptielen en alles wat er ook maar mee te maken heeft. Dus zijn we naar een krokodillenpark geweest zaterdag. Was echt heel gaaf om te zien! Zoveel krokodillen bij elkaar, en er leven ook nog andere dieren tussen.
We kregen bij binnenkomst een ticket voor de boot, en hiermee zijn we door een klein moeras geweest. De guide vertelde van alles over de krokodillen die er in het water zaten.
Op een gegeven moment werd de boot aangemeerd, en heeft de guide de krokodillen dmv een bamboestok gevoerd met stukken kip. Mooi om te zien hoe hoog de krokodillen uit het water kunnen komen voor een snack.

Na de moerastocht, zijn we naar een krokodillenfarm gegaan. Hierin worden krokodillen gefokt. Sommige eindigen op de slachtbank voor tasjes en sommige eindigen als fokdieren en leven een stukje langer.

Ik heb in dit park ook voor het eerst een slang vastgehouden. Na 4 keer langs gelopen te zijn, toch maar besloten om het te gaan doen. Het is toch once in a life time. Het was best een hele experience om te doen, maar ben toch wel blij dat ik het uiteindelijk gedaan heb.

Er valt zoveel te beleven in zo'n park, dus na de slang zijn we naar de slangenshow gegaan. Aangezien Finn compleet obsessed is kon hij alle vragen van de slangenman beantwoorden. Meneer wist niet echt wat hij met Finn aanmoest. Maar het was wel leuk om te zien dat hij dus alles kon vertellen over die slang. Daarna heeft de slangenman beetje informatie over slangen gegeven en ook wat slangen laten zien.

We zijn toen blijven zitten, want daarna was direct de krokodillenshow. Ze hebben laten zien wat de krokodil allemaal met je doet als deze je eenmaal te pakken heeft, en het is behoorlijk indrukwekkend. Dus mensen blijf weg bij de waterkant, want het loopt niet goed met je af ;).

Vandaag hebben we geprobeerd een route uit te stippelen wat we allemaal willen gaan zien en doen, en het blijkt toch een stuk lastiger dan we denk vooraf hadden bedacht. Maar hebben in grote lijnen wel kunnen beslissen wat we gaan doen.

Heb vandaag dus ook voor het eerst in Australië autogereden. Het is niet heel ingewikkeld, maar je moet wel goed nadenken. Het werkt allemaal niet zoals het thuis doet. Maar ik heb geen ongelukken veroorzaakt, dus dat is dan wel weer een goed teken. Het is nu half tien in de avond, 23 graden. Zelfs als je niets doet, zweet je als een otter. Het is dus behoorlijk slopend dat warme weer de hele dag.

Foto's staan trouwens aan de linkerkant onder het kopje foto's. Ik kan deze namelijk niet meteen hieronder doen.

Voor nu wel weer even genoeg geschreven.
Tot de volgende blog maar weer!

  • 17 Mei 2015 - 15:57

    Pap En Mam:

    Hallo Bjorn en Emy.

    Weer een prachtig verhaal,lekker dat het goed gaat bij jullie.
    Bjorn ik merk wel dat Australie goed is voor je.
    Een uur rustig wachten op en pizza zonder mokken.
    In Nederland had je hem zelf gaan bakken.
    Veel plezier samen en dikke kus.

    groet,

    Papa en Mama.

  • 17 Mei 2015 - 17:32

    Lya:

    Hey Bjorn,

    Wat een mooi avontuur weer.
    Goed dat jullie er samen een beetje uit zijn gekomen welke route jullie gaan nemen.

    Ben benieuwd !!
    Een uur wachten op een pizza ? Was er zoveel moois om naar te kijken dat je zo geduldig was.

    Knuffels tot de volgende blog of app.

  • 18 Mei 2015 - 14:53

    Sonja:

    Hoi Bjorn wat schrijf je gezellig en uitgebreid, en al zo lekker doorspekt met Engelse woorden;-)
    Je komt als een real Aussie terug let maar op!
    Leuk om je te lezen blijf maar lekker veel schrijven, gave foto's ook!

    Groetjes uit een regenachtig Nederland

  • 18 Mei 2015 - 21:40

    Erik En Amanda:

    Hoi bjorn en emy,
    Fijn dat de reis goed verlopen is en hopelijk gaat het gauw beter met de jet-lag!
    Jullie zullen vast s ' avonds bek af zijn van alle indrukken en dan gaan er nog veel meer volgen. In oosterblokker gaan we er alles over lezen, dus tot de volgende blog. Veel plezier en de groetjes uit een herfstachtig Nederland. Erik, amanda, Kevin en Rebecca


  • 20 Mei 2015 - 21:52

    Tonny En Louis:

    Hello Mate,

    Volgens ons hebben jullie het daar wel naar de zin!
    Was dat een python om je nek? Het lijkt me stug dat ze daar een gifslang voor gebruiken.
    Probeer je daar nog een beetje te sporten omdat je nu het voetballen mist? Of is de temperatuur nog te hoog?
    Groet Emy van ons !
    We zien naar je volgende bericht uit!

    Tonny en Louis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kewarra Beach

Björn

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 7163

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 15 Februari 2017

Eerste lange vlucht!

Landen bezocht: