We blijven maar verhuizen! - Reisverslag uit Paralowie, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu We blijven maar verhuizen! - Reisverslag uit Paralowie, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu

We blijven maar verhuizen!

Blijf op de hoogte en volg Björn

19 Augustus 2015 | Australië, Paralowie

Verhuizing nummer 4 is ook weer een feit geworden. We zijn uit het hostel gegaan, omdat het meer voelde als een gevangenis dan een plek om lekker uit te rusten. Elke avond schreeuwende mensen, dronken mensen en gewoon geen rust. We waren begonnen in een kamer met 4 andere jongens. De manager vertelde ons aan de telefoon dat we een eigen kamer zouden krijgen, maar mooi niet dus. Na een week verliet heel plotseling een koppel hun kamer, en hebben wij deze gekregen.
De personen in de andere kamer waren niet verschrikkelijk, maar het ging mij meer om de privacy voor Emy. Het was nu elke keer omkleden achter een gordijntje en dat wil niet echt lukken.
Andere kamer was veel beter, op het slot na dan. Onze dus kon dus niet op slot, we moesten dus elke keer kijken voordat we weggingen of alles wel achter slot zat in de locker, anders raak je dat kwijt.

Maar na een tijdje in de uienfabriek te hebben gewerkt, kwam onze supervisor met de vraag of we bij hem wilde komen wonen. Moesten dan wel eerst zijn vrouw komen ontmoeten, want die moest ons natuurlijk wel eerst goedkeuren. Maar zeg nou zelf, wie zou ons nou niet in huis willen hebben ^^.
Vorige week zondag zijn we daar op bezoek geweest, en hebben daar pizza gegeten. De man heet trouwens Paul, en zijn vrouw heet Bea. Hele vriendelijke mensen, en we hebben ook behoorlijk wat gelachen de afgelopen tijd.

Vorige week maandag kwam Paul ons vertellen op het werk dat we daar konden wonen. Voordeliger qua huur, en ook scheelt het in stuk in benzine, WiFi en wasjes draaien. Het werk zit vanaf hier nog maar 15 minuten in plaats van 40 minuten rijden. Er is geen enkel nadeel te verzinnen, waarom we het dus eigenlijk niet zouden doen.
Alles direct ingepakt maandag, het hostel gedag gezegd en dinsdag vanuit het werk direct naar ons nieuwe onderkomen gegaan.

Afgelopen weekend ben ik met Paul, Bea en wat vrienden van hun gaan vissen in Salt Creek. Eerste 4wd ervaring ook gehad. Het is zo gaaf om te doen, met je auto door de duinen crossen. Mooie tocht gehad, en in de avond heerlijk bij een kampvuur gezeten. De volgende ochtend vroeg eruit gegaan en de hengels geprepareerd. Paul vertelde mij dat ze vorige keer 33 zalmen hadden gevangen. Ik had me er dus behoorlijk op verheugd om flink wat te gaan vangen.
Alles bleek dus behoorlijk tegen te zitten. Uiteindelijk vingen we er met ze drieën, 4 vissen... Het mooie hiervan was enkel dat ik er 3 had gevangen ^^. Ook me eerste vis ooit "vermoord".
Over 4 weken gaan we weer heen. Ik verheug me er nu al op!

  • 19 Augustus 2015 - 12:19

    Pap En Mam:

    Hallo Björn,

    Weer een mooi verhaal.
    Dat je de vissen vangt komt natuurlijk omdat je een goed voorbeeld hebt.
    Je blijkt toch goed opgelet te hebben bij het vissen met je vader en opa.
    Gaan de vissen op de BBQ?
    Lekker dat jullie een leuk verblijf samen hebben.
    Veel succes de volgende vissessie.

    Dikke kus kus aan jou en Emy.

    groetjes Mama en Papa.

  • 19 Augustus 2015 - 19:22

    Peter:

    Hoi Björn,

    Het blijft geweldig om jullie verhalen te volgen.
    Gaaf om ff lekkere te raggen met 4wd en te crossen.
    Blijf stinkend jaloers op jullie avontuur.

    Gaat allemaal erg hard, nu al weer augustus.

    Groetjes je buurman

  • 06 September 2015 - 14:36

    K.W.de Vrueh:

    Hallo Björn,
    Eindelijk heb ik je verhalen kunnen lezen. Ik ben opvakantie geweest.
    Ik heb wel in de gaten dat je daar een hele mooie tijd hebt samen mey.
    Mijn vakantie kreeg een enorme domper, zo je weet, door het verlies van Sam.
    Ik mis hem nog elke dag.
    Ik ben nu echter weer thuis.
    Ik wens jullie nog een hele mooie en plezierige tijd.
    Alle twee de hartelijke groeten van Opa.xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Paralowie

Björn

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 7167

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 15 Februari 2017

Eerste lange vlucht!

Landen bezocht: