De afgelopen dagen - Reisverslag uit Kewarra Beach, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Kewarra Beach, Australië van Björn Vrueh - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Blijf op de hoogte en volg Björn

13 Mei 2015 | Australië, Kewarra Beach

Wat een mooie dagen heb ik toch achter de rug.

Het begon allemaal zondagavond op Schiphol. Ik wist dat er een paar mensen zouden komen, maar dat er zoveel zouden komen, had ik niet verwacht. Bedankt allemaal! Vond het echt heel gaaf dat jullie er waren!

Maargoed, de vlucht van Amsterdam naar Dubai verliep wel redelijk. Voor me op de rij zat een behoorlijk gezette vrouw, die zonder pardon haar stoel maar even naar achter klapte. Zit je dan met je uitschuifstelten, helemaal klem. Gelukkig had de meneer naast mij niet zulke lange benen, en kon ik daar me benen kwijt.

Eenmaal op Dubai aangekomen, mochten we gelijk een bus in. Ik had al eerder wat afleveringen gezien van Dubai International. Daarop lijkt alles dus heel groot, maar als ik je kan vertellen dat ik dan ook nog een kwartier naar de terminal moest rijden, kan je hopelijk wel voorstellen hoe groot het is.

Op de terminal hoefde ik gelukkig niet me tas te gaan halen, want die zou in 1 keer doorgaan naar Sydney. Snel nog even opgezocht waar ik heen moest, en ben toen op de gate in slaap gevallen.
Bruut gestoord door de intercom, maar we mochten dan eindelijk het vliegtuig in. Dit was de Airbus A380! Wat een mega vliegtuig is dit toch!
Me plekje opgezocht en tot mijn verbazing was het vliegtuig bijna complete leeg! 2 lege plekken naast me, dus kon mooi gaan liggen!

Eten op een vliegtuig is toch echt beter dan ik vooraf had kunnen voorstellen. Gewoon lekker potjes aardappelen, groenten en stuk vlees.
Vlucht in de A380 verliep heel soepeltjes, beetje geslapen, beetje film gekeken.

Eventjes over 6 landen we dan eindelijk op Sydney! Het wachten bij de douane duurde langer dan me tas ophalen. Deze rolde er al uit, voordat ik langs de douane was.
Tas gepakt, en toen maar gezocht waar ik heen moest. Uiteindelijk toch maar even gevraagd bij het informatiecenter. Deze vertelde mij dat ik met een bus naar het andere vliegveld moest nemen.
Uiteindelijk de bus gevonden en in 20 minuten stond ik van het ene vliegveld alweer op het andere.

Hier aangekomen, probeerde ik in te checken, maar was veel te vroeg. Eerst maar een kop koffie en sandwich gescoord.
Toen was het eindelijk zover en kon ik mijn bagage droppen. Nog eventjes moeten wachten tot het vliegtuig kwam en voor ik het wist stond ik in Cairns op het vliegveld! Van eigenlijk nooit vliegen naar 3 vluchten in 2 dagen is behoorlijk wat!

Aangekomen op Cairns meteen naar de bagage gelopen, en hier stond Emy al op me te wachten! Eindelijk naar 3 maanden elkaar alleen maar gesproken en gezien te hebben via Skype, konden we elkaar dan echt weer aanraken! Wat een fijn gevoel is dat toch na 3 maanden!

Snel in de auto gestapt en naar huis gereden. Spullen neergezet en toen zijn we naar het strand vertrokken. Het was behoorlijk winderig naar mijn mening, maar kennelijk is dat heerlijk als het er nooit waait.

Ik had niet echt veel last van een jetlag, tenminste dat dacht ik. Ging slapen om 19.00 uur, maar werd weer wakker om 03.00 uur midden in de nacht. Kon niet meer slapen, en had vreselijk honger. Zijn uiteindelijk om 04.00 uur naar de Mac gereden om mijn honger te stillen.

Het is momenteel half 12 en 27 graden. Zonnetje schijnt lekker!
Gaan zo de auto in om bankzaken, telefoonnummer en dergelijke te gaan regelen.

Foto's volgen!

  • 13 Mei 2015 - 06:01

    Robert En Angela :

    Hallo Bjorn.
    Fijn even een berichtje en een leuk verhaal.
    Blij dat alles goed is gegaan.
    Groetjes aan Emy en veel plezier samen.

    Groet.

    Papa.

  • 13 Mei 2015 - 07:58

    Sonja:

    Hoi Björn wat een leuk verhaal.
    Dat wordt dik genieten!

  • 13 Mei 2015 - 09:06

    Stefanie:

    Wat goed om te lezen dat het zo goed gegaan is!
    Nu eindelijk bij je vriendinnetje!
    GENIET!

    Liefs

  • 13 Mei 2015 - 12:35

    Lya:

    Niet gedacht dat je zo'n leuke schrijver zou zijn Björn.
    Super dat alles zo goed gegaan is en jullie weer lekker bij elkaar zijn.
    Wat zullen jullie genieten in Down Under :-)

    Ik kijk uit naar je volgende avontuur

    knuffels Lya

  • 13 Mei 2015 - 12:42

    Ireen:

    Hoi Björn, wat fijn om al zo snel iets van je te horen. Geniet lekker samen met Emy en maak er de reis van je leven van

  • 13 Mei 2015 - 15:51

    Opa:

    Hallo Bjorn,
    Fijn om al iets van je te vernemen. Volgens mij heeft de reis voor ons langer geduurd dan voor jou.
    Nog bedankt voor de felicitatie. Ik hoop dat jullie het erg fijn zullen hebben. Groeten aan Emy.
    Veel liefs Opa.

  • 14 Mei 2015 - 17:58

    Erik:

    Hoi Bjorn,

    Gelukkig is alles goed gegaan. Leuk jullie ervaringen te lezen. Maak er een prachtige tijd van en geniet samen met volle teugen. Groetjes aan Emy.

    liefs Karin en Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kewarra Beach

Björn

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7132

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 15 Februari 2017

Eerste lange vlucht!

Landen bezocht: